Eet meer voor minder op rustige momenten bij The Harbour Club
Per direct zet The Harbour Club een gedurfde stap door flexibel prijsbeleid in te voeren op het gehele assortiment. Op minder druk bezochte dagen krijgen gasten een scherpere prijs. Met dit statement wil The Harbour Club een cultuuromslag in de Nederlandse horeca teweeg brengen. The Harbour Club is in Rotterdam al jarenlang een populair restaurant in het park bij de Euromast.
Op de meest drukbezochte momenten is er geen ruimte voor prijsvoordeel. Op rustigere dagen zoals maandag tot en met woensdag en sommige zondagen zijn er volop mogelijkheden en kan het voordeel oplopen tot 10% of zelfs 20% ten opzichte van reguliere prijsstelling. Via de website is de actuele prijsvoering te vinden.
De prijs hoeft niet altijd gelijk te zijn
Eigenaar Richard van Leeuwen licht toe: “Een steak of een glas wijn hoeft niet altijd hetzelfde te kosten. Op een rustige maandagavond waar we toch het personeel hebben staan en de koeling gevuld is kan het voor minder weg dan op een drukbezochte zaterdagavond.”
In het restaurantwezen zorgt deze stap naar verwachting voor een revolutie, Al zijn consumenten al gewend aan flexibele prijzen in andere sectoren zoals de luchtvaart en hotellerie.
De introductie van dynamic pricing markeert een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van The Harbour Club. Director of Food & Beverage Nick ten Hove licht toe: “Ondanks lagere marges kunnen we dankzij slimme omgang met waste management toch de gewenste resultaten behalen.”