Spring naar hoofdinhoud

KFC en Banlieue introduceren capsule collectie mét iconische bucket

Al in 1972 werd de eerste Nederlandse vestiging van de Amerikaanse kipformule Kentucky Fried Chicken geopend aan de Bergweg. Nu gaat KFC voor het eerst in Nederland een samenwerking aan met een streetwear merk, het populaire Rotterdamse Banlieue.  

De exclusieve collectie bestaat uit een iconische herbruikbare KFC + Banlieue bucket en KFC + Banlieue t-shirt.  De samenwerking tussen KFC en Banlieue werd afgetrapt door de takeover van vijf KFC-restaurants. De restaurants in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Den Haag waren het spreekwoordelijke canvas van Rotterdamse graffiti-kunstenaar JEEJ. Hetzelfde ontwerp is terug te vinden op een herbruikbare KFC-bucket en t-shirts die de restaurantformule in samenwerking met fashionlabel Banlieue voor een gelimiteerde tijd uitbrengt. De shirts, die ook worden gedragen door de team members van de restaurants, zijn exclusief online te koop.

De opbrengsten van deze verkoop gaan naar de Banlieue Foundation. Deze stichting helpt mensen van alle leeftijden om hun plek te vinden in de samenleving. Door middel van sport, kunst en cultuur worden jongeren gestimuleerd om diverse uitlaatkleppen te verkennen en rolmodellen te ontmoeten.

 

Advertentie
Advertentie

Meer nieuwtjes lezen?

Lees nog meer tips, achtergrondverhalen en nieuws over Rotterdam.

Cookies op de website van Uitagenda Rotterdam
We gebruiken cookies waarmee we onze website en advertenties persoonlijker en relevanter maken. Als je niet akkoord gaat, plaatsen we alleen functionele en analytische cookies.