Spring naar hoofdinhoud

De gigantische ZARA in Rotterdam is geopend

Zara heeft de deuren geopend van de nieuwe flagshipstore aan de Coolsingel 80. De winkel telt vier verdiepingen en biedt enkele primeurs. De lingeriecollectie, die tot nu toe in Nederland alleen online verkrijgbaar was, is uitgestald in een eigen intieme ruimte met exclusieve meubels en paskamers. Verder is er ook een speciale Zara Home-afdeling met een café te vinden.

De nieuwe winkel sluit aan bij de huidige strategie van Inditex en Zara om grotere en betere winkels te openen die zijn voorzien van de meest efficiënte technologische hulpmiddelen, zodat klanten hun mode-ervaring kunnen beleven in een ruime, innovatieve en gastvrije omgeving. Een belangrijk onderdeel van het concept zijn de kwaliteit van de ruimte en de lichtinval. Aan de buitenkant heeft Zara Architecture studio de enorme tegels van het gebouw behouden, maar een imposante glazen pui toegevoegd op de bovenste verdieping waardoor een visuele dialoog ontstaat tussen de stad en het interieur. Vanaf elke verdieping heb je een ander uitzicht op de buitenwereld.

Neutrale tinten en natuurlijke textielsoorten

Het interieur wordt gekenmerkt door frisse, neutrale tinten en natuurlijke textielsoorten die het karakter van elke afdeling ondersteunen: de herenafdeling is omlijst met ijzeren en betonnen muren, de damesafdeling is schoner en lichter en de kinderafdeling heeft een vleugje kleur en warmte met houten meubilair. Op de kelderverdieping bevindt zich het Zara Op de kelderverdieping bevindt zich het Zara
Home Café, een speciale ruimte waar een zorgvuldig samengestelde collectie Zara Home-producten wordt gepresenteerd.

Deze flagshipstore in Rotterdam heeft nieuwe 'boutique'-ruimtes voor Zara's meest recente lanceringen, zoals Lingerie, de Origins-collectie en Footwear en Accessoires. Deze ruimtes hebben een eigen ontwerp en een opvallende inrichting met aangrenzende voorraadruimtes voor een persoonlijke service.

Efficiënte technologische snufjes

Met de meest efficiënte technologische snufjes wordt  klanten een unieke mode-ervaring geboden, geïntegreerd met het online platform van het merk. Enkele van deze diensten zijn een reserveringsservice voor de paskamer, een afhaalservice binnen twee uur voor online bestellingen en de mogelijkheid om online te zoeken naar artikelen die in de winkel op voorraad zijn. De winkel heeft ook andere functies die zorgen voor een geïntegreerde en gebruiksvriendelijke klantervaring, zoals een afhaalpunt voor online bestellingen, een automatisch inleverpunt, zelfscankassa's en een ruimte waar klanten karton kunnen recyclen.

De winkel is ontworpen en gebouwd om het verbruik van energie en water te verminderen in vergelijking met een conventionele winkel. Deze aanpak is in lijn met Zara's streven om voortdurend haar eigen bedrijfsprocessen te herzien om het milieu zo min mogelijk te belasten. De zonnepanelen op het dak van het gebouw leveren de helft van de energie die nodig is voor de winkel.

Meer nieuwtjes lezen?

Lees nog meer tips, achtergrondverhalen en nieuws over Rotterdam.

Cookies op de website van Uitagenda Rotterdam
We gebruiken cookies waarmee we onze website en advertenties persoonlijker en relevanter maken. Als je niet akkoord gaat, plaatsen we alleen functionele en analytische cookies.