In THE DOG DAYS ARE OVER wordt de danser gedefinieerd als een pure uitvoerder, strevend naar perfectie. Door acht dansers te onderwerpen aan een complexe, mathematische, dynamische en vermoeiende choreografie, opgevoerd in een gedwongen uniformiteit, gaan ze uiteindelijk in de fout. En dan valt hun masker af.
Door zijn radicale choreografische vorm bevroeg THE DOG DAYS ARE OVER de perceptie van het publiek omtrent dansers, choreografen, toeschouwers en het toenmalige cultuurbeleid. Tien jaar later zijn die vragen nog heel actueel door de huidige politieke en maatschappelijke tendensen: Waar ligt de dunne grens tussen kunst en entertainment? Wie zijn wij als publiek wanneer we vanuit de theaterzaal naar het lijden van de dansers kijken als naar een stierengevecht in een arena? Is hedendaagse dans striptease voor de upper class? THE DOG DAYS ARE OVER doet de kijker in zijn positie schuiven: van het louter ondergaan van de ervaring naar actieve reflectie.
Megastructure RIDCC Brings Back - Sarah Baltzinger & Isaiah Wilson
Latin Thursdays at Garden of BIRD
RIDCC 2025 's werelds grootste choreografische duetcompetitie
Shishani X TRIPP Space Shishani Vrankx
Dancing Contours RIDCC Brings Back - Dereck Cayla
RIDCC is PRIDE danceworkshop
Talent On The Move Codarts Dance Company
Kim Deal
Blijf op de hoogte
Pop uit je bubbel en ontvang wekelijks de laatste onvergetelijke tips en acties in je mailbox.
Cookies op de website van Uitagenda Rotterdam We gebruiken cookies waarmee we onze website en advertenties persoonlijker en relevanter maken. Als je niet akkoord gaat, plaatsen we alleen functionele en analytische cookies.