Spring naar hoofdinhoud
Artikelen

SUSAN BIJL viert haar 25-jarig bestaan met boek en tentoonstelling

Jeroen Veenstra

SUSAN BIJL’s The New Shopping Bag, de opvallende tas in twee kleuren met de diagonale flits, is al 25 jaar een icoon in het staatbeeld. Wat begon als een slim alternatief voor plastic wegwerptasjes, is uitgegroeid tot een internationaal fenomeen. Het boek Inside The New Shopping Bag vertelt het verhaal van het merk. Na de boekpresentatie op 29 mei in Nieuwe Instituut is daar t/m 20 juni de expositie All The Parts for Susan Bijl by Scheltens & Abbenes te zien.

Inside The New Shopping Bag vertelt het verhaal van het merk SUSAN BIJL onder meer aan de hand van de verhalen van gebruikers zoals Loes Luca, Kim Gordon en Bertjan Pot. Ook is er een uitgebreid overzicht van alle collecties en kleurencombinaties die het merk ooit heeft gemaakt Het kleurrijke boek laat zien hoe mensen wereldwijd de tas koesteren en verzorgen. Het boek is ontworpen door 75B en uitgegeven door nai010.

Een pagina uit het boek

All The Parts for SUSAN BIJL by Scheltens & Abbenes

SUSAN BIJL heeft fotografen Scheltens & Abbenes gevraagd om het zorgvuldig doordachte ontwerp van haar producten bloot te leggen - door ze uit elkaar te halen. Het duo experimenteert met de vertaling van ruimtelijke objecten naar het platte vlak. De fotoserie biedt een zeldzaam inkijkje in de complexiteit achter minimalistisch design. Waar niets aan het toeval wordt overgelaten, en waarbij elk detail een doel dient. Het laat zien dat elk aspect van een product, tot aan de laatste draad, het resultaat is van zorgvuldig vakmanschap.

All The Parts for SUSAN BIJL by Scheltens & Abbenes

Scheltens & Abbenes zijn gevraagd om het zorgvuldig doordachte ontwerp van haar producten bloot te leggen

All The Parts The New Bum Bag
Advertentie
Advertentie

Jeroen Veenstra

Geboren en getogen in Rotterdam en al sinds 2001 als journalist schrijvend over festivals, cultuur, kunst, muziek, uitgaan, horeca en lifestyle in de stad. Ziet het als zijn persoonlijke en hartstochtelijke opdracht om altijd van alles op de hoogte te zijn in Rotterdam. Handig, aangezien hij hoofdredacteur online bij Uitagenda Rotterdam is. Vanuit zijn thuisbasis op het randje van het centrum en Crooswijk bezoekt hij in functie, maar zeker ook privé, vooral nieuwe initiatieven die zijn favoriete stad weer leuker maken.

Meer nieuwtjes lezen?

Lees nog meer tips, achtergrondverhalen en nieuws over Rotterdam.

Cookies op de website van Uitagenda Rotterdam
We gebruiken cookies waarmee we onze website en advertenties persoonlijker en relevanter maken. Als je niet akkoord gaat, plaatsen we alleen functionele en analytische cookies.