
Schattenjacht in Alexandrium: ontdek de wereld van verloren pakketten
Een pakket bestellen zonder dat je weet wat erin zit. Precies dát is de ervaring bij de pop-up van King Colis in Alexandrium Shopping Center. 28 oktober t/m 2 november ligt er 10 ton aan verloren pakketten klaar waar van alles in kan zitten. Van designerkleding en horloges tot gadgets en beautyproducten.
Jaarlijks raken miljoenen online bestelde pakketten zoek, vaak door onjuiste adresgegevens. Waar deze zendingen in het verleden na terugbetaling aan de klant standaard werden vernietigd door logistieke bedrijven die verantwoordelijk waren voor de levering. King Colis koopt de pakketten op en verkoopt deze online en tijdens speciale evenementen in bekende winkelcentra.
Unboxing
Bezoekers hebben tien minuten om hun pakketten te kiezen, zonder deze vooraf te openen. De prijzen worden bepaald op basis van gewicht: standaardpakketten kosten €1,99 per 100 gram, premium pakketten €2,79 per 100 gram. Het onvoorspelbare karakter van de winkel maakt het volgens CEO Killian Denis juist zo leuk: “Veel bezoekers bewaren hun vondsten tot thuis en maken er een echt unboxing-moment van.”
King Colis zet zich niet alleen in voor verrassingen, maar ook voor duurzaamheid. Pakketten die anders vernietigd zouden worden, krijgen een tweede leven en dragen zo bij aan een kleinere ecologische voetafdruk.
De pop-up is net als in september van 2024 te vinden op de begane grond van het Alexandrium Shopping Center, naast McDonald’s. De openingstijden zijn dinsdag tot en met donderdag van 09:30 tot 18:00, vrijdag tot 21:00, zaterdag 09:30-18:00 en zondag van 12:00 tot 18:00.