De Marketing Awards Rotterdam worden elk jaar uitgereikt aan personen of organisaties die bijdragen aan het imago en de promotie van Rotterdam in binnen- en buitenland. Depot Boijmans Van Beuningen is de grote winnaar!
''The museum that will show everything''. Zo ging het Depot Boijmans Van Beuningen de wereld over toen het in november de deuren opende. Het concept is natuurlijk ook bijzonder en uniek: het is het eerste publiek toegankelijke kunstdepot ter wereld! De jury zei zelfs dat museum Boijmans Van Beuningen aan de voorkant staat van een wereldwijde trend om museumcollecties breder toegankelijk te maken.
Nog meer prijzen
Naast de Marketing Award Rotterdam werden ook de prijzen Marketing Award Aanstormend Talent en de Oeuvre prijs uitgereikt. Menno van Gorp werd uitgeroepen tot aanstormend talent van het jaar. Als drievoudig wereldkampioen (breakdance) gebruikt hij zijn bekendheid om de Rotterdamse jeugd te inspireren en stimuleren. De Oeuvre prijs wordt één keer in de vijf jaar uitgereikt en was voor Mario Kadiks. Onder zijn leiding groeide de marathon uit van een evenement met 265 deelnemers, tot een internationaal hardloopevenement.
Vanwege corona is het depot gesloten voor publiek, maar de depotwinkel op de begane grond is open voor winkelend publiek en Renilde serveert er take-away.
Foto: Ossip van Duivenbode